Thursday, January 21, 2010

Pilihanraya MPP 2010




Written by Kaswadi Yusoff
Tuesday, 19 January 2010 12:28

KUALA TERENGGANU – Bahagian Hal Ehwal Pelajar dan Alumni (HEPA) Universiti Darul Iman Malaysia (UDM) telah mengadakan satu pemilihan memilih Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) bagi sesi 2009/2010.

Pemilihan MPP UDM sesi 2009/2010 pada tahun ini melibatkan 24 kerusi yang merangkumi 18 kerusi fakulti dan 6 kerusi umum.

Pembuangan undi pemilihan tersebut diadakan pada 14 Januari 2010 bertempat di semua fakulti bermula jam 9.00 pagi hingga 4.00 petang. Majlis pengiraan undi bermula pada jam 5.00 petang dan berakhir jam 8.00 malam di Dewan Besar Al-Muktafi Billah Shah.

Calon Umum telah dimenangi oleh Muhamad Izuddin Mohd Rosli dari Fakulti Pengajian Kontemporari Islam (FKI) dengan bilangan undi sebanyak 1830, Muhammad Faiz Mohd Razali dari Fakulti Pengurusan Perniagaan dan Perakaunan (FPPP) dengan bilangan undi sebanyak 1515 dan Muhammad Zulkafli dari FKI mendapat 1493 undi.

Sementara itu, Hawa Mardhiyah Ali@Mat Ali dari Fakulti Bahasa dan Komunikasi (FBK) menang dengan bilangan undi sebanyak 1491, Abdul Rashid Abdul Manaf dari FKI dengan bilangan undi sebanyak 1356 dan Nurfatehah Azmi dari FPPP dengan bilangan undi sebanyak 1286.

Bagi Calon Fakulti, hanya dua fakulti sahaja yang bertanding iaitu FKI dan FPPP. Muhamad Mustaqim Darus dari FKI menang dengan bilangan undi sebanyak 671 dan Sharifah Nurul Ikhlas Syed Husin dengan bilangan undi sebanyak 539. Manakala FPPP pula dimenangi oleh Mohamad Syarif Saufi dengan bilangan undi sebanyak 487 dan Nurul Suhada Abdullah dengan bilangan undi sebanyak 403.

Tujuh fakulti lain menang tanpa bertanding. Fakulti Informatik (FIT) diwakili oleh Nurol Husna Che Rose dan Nur Shazwani Kamaruddin. Fakulti Undang-undang & Hubungan Antarabangsa (FUHA) diwakili oleh Adam Muhammad Ihsan Mohd Shani dan Nurul Azsikin Johari.

Fakulti Rekabentuk Inovatif dan Teknologi (FRIT) diwakili oleh Norliyana Nor Azli dan Muhammad Naim Ismail. Fakulti Pertanian dan Bioteknologi (FPB) diwakili oleh Norhayati Saffie dan Ili Aisyah Kadir Mohideen.

Fakulti Teknologi Makanan (FTM) diwakili oleh Mohd Tarmizi Zakaria dan Mohamad Ritzuwan Syde Rosmada. Manakala Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan (FPSK) diwakili oleh Nur Raihanah Mohd Rozaimi dan Fatin Nabila Ahmad Amir.

Berita UMMU SOLEHAH MOHD UKK (Pelatih USM)

Gambar KASWADI YUSOFF UKK

Related Posts with Thumbnails