Monday, January 11, 2010

Perlantikan Pangkat Kehormat Kor Suksis

Written by Kaswadi Yusoff
Sunday, 10 January 2010 13:56

KUALA TERENGGANU – Majlis Perlantikan Pangkat Kehormat dan Pelancaran Kor-Suksis, Universiti Darul Iman Malaysia (UDM) telah diadakan pada 9 Januari 2010.

Majlis yang diadakan di Dewan Al-Muktafi Billah Shah, UDM Kampus KUSZA itu bertujuan untuk mengiktiraf penubuhan Kor-Suksis dan Pegawai Kehormat yang telah dilantik oleh UDM.

Naib Canselor merangkap Komandan Kor-SUKSIS UDM, Dato’ Prof. Dr. Alias Daud telah dianugerahkan dengan pangkat Asisten Komisioner Polis/Kehormat manakala Timbalan Komandan Kor-Suksis UDM, Nordin Jusoh memakai pangkat Superinten Polis/Kehormat.

Sementara itu, Ajutan Kor-Suksis UDM, Shahzool Hazimin Azizam dianugerahkan pangkat Deputi Superinten Polis/Kehormat dan Pegawai Latihan Luar Kor-SUKSIS UDM, Muzafar Md Din memakai pangkat Asisten Superinten Polis/Kehormat.

Turut menerima perlantikan ialah Pegawai Akademik Kor-Suksis UDM, Ismail Musa dengan memakai pangkat Asisten Superinten Polis/Kehormat.

Upacara perasmian dan pemakaian pangkat telah disempurnakan oleh Ketua Polis Negeri Terengganu, SAC 1 Dato’ Mohd Shukri Dahlan.

Naib Canselor berkata, dengan adanya Kor-Suksis ini ianya dapat membantu pihak universiti secara terus dalam usaha melahirkan graduan atau modal insan yang berkemahiran tinggi, terlatih dan berdisiplin.

Turut hadir pada majlis itu ialah ketua jabatan, dekan-dekan dan pelajar UDM.

Berita UMMU SOLEHAH MOHD/ky UKK

Gambar KASWADI YUSOFF UKK

Last Updated on Sunday, 10 January 2010 15:22
Related Posts with Thumbnails