Wednesday, January 13, 2010

Lawatan Dr. Costas




Written by Kaswadi Yusoff
Wednesday, 13 January 2010 16:23


KUALA TERENGGANU – Dr. Costas Karatzas dari Universiti Megrill , Montreal , Canada telah mengadakan lawatan ilmiah berkaitan penyelidikan bioteknologi dan perubatan ke Universiti Darul Iman Malaysia (UDM) Kampus Kota pada 12 dan 13 Januari 2010.

Pada hari pertama, beliau telah mengadakan lawatan ke makmal antaranya, Makmal Mikrobiologi, Makmal Biokimia, Makmal Anatomi Haiwan, Makmal Tisu Kultur dan Makmal Penyelidikan Siswazah.

Bersama beliau ketika lawatan tersebut ialah wakil Yayasan Diraja sultan Mizan (YDSM), Dekan Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan (FPSK), Dekan Fakulti Pertanian dan Bioteknologi (FPB), Dekan Fakulti Teknologi Makanan (FTM), Timbalan Pengarah Pascasiswazah dan juga pegawai-pegawai UDM.

Pada hari kedua, Dr. Costas Karatzas memberi ceramah bertajuk ‘Biosteel (Spider Silk) and Biopharmaceuticals produced by Animal Bioreactors’ dalam seminar yang diadakan di Dewan Teater, UDM Kampus Kota.

Seramai 60 orang kakitangan dan pelajar UDM menghadiri seminar tersebut. Antaranya kakitangan FPSK, FPB, FTM dan juga pelajar Pascasiswazah. Turut hadir pada seminar tersebut ialah Naib Canselor UDM, Dato’ Prof. Dr. Alias Daud.

Berita UMMU SOLEHAH MOHD UKK (Pelatih USM)

Gambar KASWADI YUSOFF UKK



Last Updated on Wednesday, 13 January 2010 16:27

No comments:

Related Posts with Thumbnails