Friday, May 7, 2010

Program Cakna Berat/Wellness dan MYHESS 2010



Written by Kaswadi Yusoff
Thursday, 06 May 2010 14:54

KUALA TERENGGANU – Fakulti Perubatan & Sains Kesihatan (FPSK) dan Pusat Kesihatan Pelajar (PKP), Universiti Darul Iman Malaysia (UDM) menganjurkan Program Cakna Berat/Wellness dan MYHESS 2010 pada 6 Mei 2010 pagi tadi.

Program yang diadakan di Dewan Al-Muktafi Billah Shah, UDM Kampus KUSZA bermula dengan acara senamrobik yang disertai oleh kira-kira 100 orang terdiri daripada kakitangan universiti dan dikendalikan oleh Wan Saidi Wan Mohd.

Selain daripada itu, satu ceramah kesihatan bertajuk `Pemakanan Sihat’ telah disampaikan oleh Shuhanim Shukri, Pegawai Zat Makanan dari Kementerian Kesihatan Malaysia.

Sementara itu pula, Timbalan Naib Canselor Penyelidikan & Inovasi UDM, Profesor Dr. Abdul Manaf Ali didalam ucapan perasmian berkata, pihak pengurusan universiti sentiasa menyokong penuh penganjuran program-program yang berkaitan dengan penjagaan kesihatan.

Beliau juga berharap semua kakitangan UDM membuat pemeriksaan kesihatan tahunan dalam menentukan tahap kesihatan mereka.

Seramai 100 peserta mengikuti ujian MYHESS yang dikendalikan oleh Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu manakala 24 peserta mengikuti program cakna berat.

Berita KASWADI YUSOFF UKK

Related Posts with Thumbnails